När lär jag mig??

Igår åkte jag och Alexander in till Uppsala för att köpa växter till altanen. Vi började på Plantagen och ju mer vi gick runt bland alla växter ju mer panik fick jag. Det finns så mycket att välja på och jag känner att min kunskap ang växter är = 0. Så jag ringde mamma för att få mer hjälp. Kände att det hade varit skönt om hon vore där så jag kunde få hjälp. Synd att de bor 20 mil bort och inte kan komma och hjälpa mig där på plats. Tillslut tog Alexander tag i sittuationen och började välja vad vi skulle ha. Då blev jag ännu mer stressad och blev nästan arg att han skulle bestämma, jag hade egna tankar ang hur jag ville att det skulle se ut men jag visste inte vilka växter vi skulle ha. Pannkaka av allt kom vi tillslut ut från Plantagen med olika blommor. Åkte sedan till blomsterlandet för att köpa krukor till alla blommor. Några timmar senare var vi hemma igen och jag började måla krukorna vita som vi hade köpt. Blev hur fint som helst.

Funderade mycket på hur mycket jag inte kan när det gäller växter men även när det gäller huset. Visst jag lär mig nya saker hela tiden, men när ska jag sluta ringa mamma och pappa när jag inte kan saker? Jag tyckte jag var beroende av de när jag bodde hemma, nu känns det som jag är mer beroende av de när jag har hus.

Det blev fint ialla fall, med blommorna och det känns som vi är på god väg.

 



 

 

 

Ska försöka fixa med marknaden nu, mini Arnold ligger i mitt knä och sover, hon är söt men inte lika söt när hon ligger och småfiser ;0)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0