Möhippa

Igår klockan 7.15 körde pappa mig till Örebro där jag skulle möta upp Madde och Sussi, för att senare tillsammans åka till Lindesberg. Linda träffade jag när jag var mini. Hon och hennes familj bodde granne med oss när jag var liten. Mamma och Lilian är bästa vänner och träffas fortfarande ( Lindas mamma ). Linda tog hand om mig när jag var liten, varför vet jag inte då mitt minne är att jag terrade Linda och Madde varje gång. Jag sprang in till de tidigt på morgonen och hoppade i deras sängar, jag ville ju leka ;0) Linda och Madde är idag 36 respektive 38 så de är mer än 10 år äldre än mig. Då jag hoppade i deras sängar var de tonåringar och inte alls intresserade av en busig unge som väckte de allt för tidigt. I fredags träffade jag även Sussi ( som jag då kallade för busungen ) kul att träffa henne då jag inte sett henne på ca 20 år. Hon är Lindas bästa vän och var med på möhippan. Busungen var alltid hemma hos Linda och Madde på helgerna och jag minns att hon ständigt busade med mig, därför fick hon heta busungen. Jag har i många år kallat henne för busungen då jag inte har vetat att hon heter Susanne ;0)

Möhippan började alltså i Lindeberg, där Linda och Peter bor. Vi rövade bort henne och bjöd på frukost och hon fick sätta på sig sina fina kläder. ( gröna strumpbyxor, lila/blå klänning, svarta/guld strumpor, rosa tiara och en rosa väst som såg ut som badrumms mattan ) Sedan krusade vi hennes hår, sminkade henne med grön ögonskugga, blå kajal runt ögonen, rosa kinder och röda läppar. Sexig var ett ord som fanns med hela dagen.

Söta Linda

Efter frukosten bar det av till Örebro och Linda fick gå runt på stan innan det var dags att få ögonbindel. Vi hade bokat en show dans klass i 1 timme. Efter mycket skratt och dans satt dansen äntligen efter 1 timme. Det var dags att åka till Madde för att äta och softa i några timmar innan det var dags för middag.

Hm... vem ska bort ;0)



Svårt att gå när man inte vet vart man ska...

Svettiga efter passet

Vi hade verkligen tur med vädret, sol och 25 grader varmt stekte vi i trädgården hela dagen. Var såå skönt. Eftersom Linda gifter sig med en bagare var det klart att hon skulle baka sin tårta... detta blev resultatet.....

efter 5 minuter...

Klockan 19 hade vi bokat bord på Slottskrogen i Örebro där vi åt massa god mat. Efter maten drog vi ut på krogen och dansade loss.

Innan maten

Min goda sommar drink..... mums



Linda och Madde :0)

Mamma hämtade mig vid 1 på natten och det känndes skönt att komma hem i tid då vi började tidigt på morgonen. Vaknade vid 10 idag och det var skönt att få sova ut. Stannar en till dag hemma hos familjen och jag kommer åka hem med Markus imorgon ( som har BIL ) Sönt att få tid med familjen och slippa stressa hem. Nu är vi hela familjen och det är konstigt att alla är hemma. Syrran är super brun och fin så henne vill jag inte vara allt för nära ;0)

Nu är det som vanligt.... galna syskonskaran är samlade igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0