Jord, maskrosor och jobb....

Arbetet med marknaden går i 190 och hur mycket jag tycker om det så är det stressigt. Var på möte med Ingemar idag och insåg att det var ca 10 saker till som jag inte hade tänkt på. Tur att jag har Ingemar som hjälper mig med allt kring marknaden. Han har ju varit med sedan -90 talet så han har koll ;0)

Idag har jag försökt att vara ute, känns som jag har varit inne nästan varje dag denna vecka. Så jag rensade trädgården. Jag har typ 3000 st maskrosor i min trädgård och det blir bara fler för varje dag. Eftersom gräsklipparen är trasig är det gult i gräset... vilket jag hatar. Maskrosor är min värsta fiende. Svettig Johanna gav upp efter 40 min. Insåg att det är lika mycket till som måste bort. Så jag behöver en ny plan - Laga gräsklipparen, då kan jag köra över maskrosorna och vips så är de borta :0) Måste bara få tag på en mutter så jag kan fixa gräsklipparen....hm...


Efter 4 dagar fick jag ge upp hoppet på att försöka köpa jord från Hammarlings och denna gång fick jag ringa Hermans maskin i Knivsta som kom ut med jord.....

Bara lite jord ;0)

Nu ska här planeras syrénbuskar...

 

När jag åkte till Knivsta för att hämta ut pengar till lastbilsnissen hade jag 26 grader. Nu är det SOMMAR!!!

 




Älskar denna säsong, allt är så fint



Mitt favorit träd, det är sååå vackert nu på sommaren



Mormors stolar mina favoriter + massa gullvivor och vitsippor. Underbart!!!!

Nu ska jag forsätta att göra annonser m.m inför marknaden...innomhus....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0