DeLaval



Idag var jag hos en tjej som heter Monia och hon jobbar som projektledare på DeLaval i Tumba. Hennes inriktning är marknadskommunikation och hon är ansvarig för all kommunikation så som annonser och ta fram nya

Det var morbror Per som fixade så jag fick vara med Monia 1 dag eftersom han har jobbat där i 15 år känner han till de flesta ;0) Vi var inne vid 8 och hade tur att träffa hans prohejtledare och vi kunde prata om vad de gör osv. För er som inte har koll på DeLaval tillverkar de mjölkmaskiner osv till bönder runt om i världen. De har funnits i 125 år och har ca 4000 anställda i företaget. Här kan du träffa alla nationaliteter och redan på morgonen hade jag träffat: 1 tysk, 1 från Nya Zeland och en kille från Peru. Lite skakig engelska så tidigt på morgonen piggade upp mig. DeLaval jobbar mycket med PPS ( en projektmodell ) när de genomför deras projekt och eftersom företaget är globalt är allt på engelska. Intressant att lära sig alla termer på engelska. Under hela dagen träffade vi olika personer och jag blev tillslut förvirrad över vilka som pratade svenska eller engelska.

Fick massa nya tankar och funderingar och den första tanken som slog mig är att jag skulle vilja jobba med att förbättra företag, gå in och hjälpa de med idéer och nya tankar. För det som Monia pratade om är; de hinner inte teambuilda, gör inget kul efter projektets slut, inget mys i veckan och något som de verkligen behöver ha hjälp med är inse vad deras projekt resulterar i. De gör massa annonser, reklamprylar, och skickar med säljmaualer till alla säljare som träffar alla bönder, med de får aldrig veta om de har gjort ett bra jobb. De lägger ner otroliga pengar på att utföra försäljningsprodukterna men ser inte vinsten. De ser ju om produkten säljer men de vet inte om det är reklamen eller om det helt enkelt är själva produkten i sig som är attraktiv.

En givande dag då jag lyckades ge Monia massa nya tankar och idéer som hon kommer ta med sig och det var hur kul som helst för mig. Hon avbokade allt under sin dag för att vara med mig och vi pratade från 9-16 och tillslut började hon leta jobb åt mig. Fick hennes kontaktuppgifter om jag har några frågor senare. Är otroligt glad över att jag fick vara med henne och det kommer nog ta några dagar innan jag smälter allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0