Waterrun

Körde bil in till stan idag och på vägen dit fick jag höra att det kommer vara ett lopp i Stockholm som heter Waterrun. Gick in på deras hemsida ikväll och blev väldigt inspirerad. Detta ska jag göra!!!!
 
"Dow Live Earth Run For Water projektet är ett initiativ från miljöorganisationen Live Earth som startades 2007 av bl.a. förre vice presidenten Al Gore för att sätta miljöfrågan i centrum genom det världsomfattande projektet Climate in Crisis som fick mycket uppmärksamhet.  Distansen 6 km har Live Earth organisationen bestämt då det är den genomsnittliga distansen en person i u-länder går varje dag för att hämta det livsviktiga vattnet."




Vore kul om så många som möjligt ville följa med mig :0) Det är den 18 april klockan 13.00. Det kostar 200:- varav 20% går till rent och friskt vatten. Anmälan måste vara inne senast den 30 mars. Jag tänker ialla fall springa detta loppt :0) Gå in på deras hemsida ..... http://waterrun.se/ för att läsa mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0