Övning ger färdighet

I tisdags hade vi retorik med Nina Buchaus för att öva inför examinationen. Säger bara en sak - Övning ger färdighet!
När jag började på Idékraft tänkte jag inte så mycket på att uttrycka mig "rätt" på scenen. Detta är tredje gången vi har Nina på utbildningen och jag känner att jag har utvecklats när det gäller att prata inför folk.
Jag är fortfarande väldigt nervös men jag kan hantera det.   

Malin och Lisa övar




Johanna var modig att läsa en egen skriven dikt för alla oss




Jag kände för att vara randig ;0)




Söta Emma :0)



Vi fick 5 minuter på oss att presentera något inför våran examination, detta blev resultatet! Det finns en i gruppen som snackar mycket goja och jag tror hon heter Johanna... Vi fick öva en gång innan vi spelade in det och jag ändrade helt min text andra gången. Va faan snygg var jag i alla fall... eller ja....

Nyttigt var det oavsett hur jobbigt det är att höra sig själv prata.

Gå in på www.creviretorik.se för att kolla in Ninas hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0