Fin besök och jobb med marknaden

Igår hade jag minst sagt en J****G dag. Som tur är har jag en bra extra pappa. Pappa Anders som jobbar med marknaden kände Celeres Nordica och ahn talade om precis som det var. De nöjde sig med att vi skulle ursäkta oss i dagens tidning. De ville inte ha betalt vilket var hur skönt som helst. Detta kommer leva kvar länge och bilden har raderats!!!

Hur som helst, nu till lite roliga saker...

I onsdags fick jag finbesök. Linus 6 veckor och mamma Lena självklart



En nöjd liten bebis som sov nästan hela tiden

Det var mysigt att Lena var här och jag hade dåligt samvete att jag inte varit hos henne tidigare. Konstigt, vi bor granne med varandra men har ändå svårt att ses. Kanske för att det har varit ganska mycket nu... men ändå. Jag har inte hunnit fira Tindras 3 års kalas och heller inte firat Linus. Det får bli en grillkväll... eller dag då vi bjuder hit både Lena och Jerker och har fest :0)

De senaste kvällarna har vi byggt marknaden och det börjar ta sig. Mats som är boss över marknadsgatan har stenkoll på vart allt finns och hur det ska vara. Skönt att han roddar med det och att jag slipper tänka på det. Försöker lyssna och tar massa bilder på hur allt ser ut för att jag ska ha en bra bild till nästa år. Igår kväll när vi var klara frågade hur vi ligger till och fick till svar att vi skulle kunna ha marknad på lördag. WOW vad skönt. Då slipper vi jobba lördag natt som jag trodde från början.

Här kommer lite bilder på hur det ser ut för er som inte har varit här



Tornespelet äger rum här, massa sand och bygget bakom är stöttepelare för ett stort plank som ska upp...



Gatan, vackert va??



Några stånd som ska upp, ser mest ut som plockepinn just nu

ska dit vid ett och bygga mer och jag hoppas att inte blir allt för sent så jag hinner äta med Alexander och Carl. Har knappt varit hemma på kvällarna denna vecka så det vore mysigt. Imorgon fyller en tjej år och hon heter Sophia Edstam, min syster, och det ska vi fira med tårta och presenter. Hon och min bror kommer ut hit och det kommer bli så mysigt. Idag är det en bra dag och morgondagen kommer bli ännu bättre.
Det bästa med allt är att det är fint VÄDER och solen skiner. Men det var som jag beställde, fint VÄDER på marknaden och det får jag. Tycker om den tanken.... Nu ska jag jobba vidare med marknaden i solen ;0)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var var super trevligt att träffas. Kul att läsa din blogg och kika på bilder..... Vi ses snart igen.

2010-06-08 @ 21:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0