Bra morgon?? Eller inte....

FAAN, FAAN och åter FAAN. Igår hade jag kontakt med UNT ang en notis i tidningen. om marknaden Allt var ok och jag hade pratat med en kvinna ang bild och vilka som skulle vara med. Bilden som jag tog och gav till UNT var en bild från vår bildbank som jag har fått tidigare. Inga konstigheter med andra ord. När kvinnan från UNT ringde för att kolla bilden sa jag att det var vi själva som hade tagit den. Dubbelkolla, dubbelkolla och åter dubbelkolla. Idagens tidning finns riddarna med, bilden är på plats men det står att det är Celeras Nordica som är med. Helt fel då jag sa att det var Bockens Kämpar till UNT: Första felet. Ett samtal senare av Bosse där han undrar hur detta gick till och att Celeres Nordica är tok arga över att jag har använt deras bild I UNT, inte visste jag att det var deras bild. Soppa??? JA!!!!!

Så nu har jag ringt UNT och bad de ändra på det som stod i UNT i dag och att vi ber om ursäkt för bilden och Celeres Nordica. Problemet som vi har nu är att de kan begära pengar för den bilden och vi som är en idiell förening som inte har några pengar kan detta slå oss hårt i bakhuvudet. Många tårar senare och prat med Bosse ( förre projektledaren ) Hoppas jag detta löser sig och att Celeres Nordica inte är för arga på mig.

Bosse berättade att han ar oxå gjort fel och det är ingen människa som har dött. Det jag blir arg över är att jag inte dubbelkollade med Bosse innan och bad journalisten att skicka det hon hade skrivit till mig innan publicering. Som Bosse sa - Man lär sig av sina misstag.

Jag vill inte göra några misstag och jag blir så sur på mig själv. Hoppas verkligen att de inte vill ha pengar för detta. Annars får vi bita i det sura äpplet och betala.

FAAN, FAAN och åter FAAN...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0