Vad är problemet?

Jag är med i vägföreningen i Långhundra och sitter där som sekreterare, vi träffas några gånger om året hos varandra. Vi jobbar 1 timme sedan fikar vi och snackar skit resten. Jag tycker det är kul då jag lär mig saker och får träffa nya människor. Kan inte se något negativt med det. Igår var det dags att ha årsmöte då alla i byn får komma och tycka till om det jobb vi har gjort och tycka till om det vi har planerat. Det var 90% gubbar i åldern 70+. Vi var ca 20 st där och då var det 6 pers från styrelsen.

Vi blir även av med 3 st styrelsemedlemmar och hela valberedningen avgår då alla har jobbat i flera år och är trötta. Vi har fått in 2 nya personer men det räcker inte. Ingen vill sitta med i styrelsen men alla har åsikter om vägen. Det jag tycker är tråkigt är att det oftast är samma personer som engagerar sig. Varför är det så? Oftast om man tackar jag till att vara med så får man sitta tills man ruttnar då det inte finns några som vill ta över. Varför är det så svårt att engagera sig? Vad är folk rädda för?

Tänk på att du har mer att säga till om när du sitter med i en styrelse. Allt behöver inte ge pengar utan kan faktiskt ge otroligt stor kunskap. Tänk på det om det är någon som frågar dig om du vill hjälpa till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0