5 enkla sätt att öka din mentala styrka

1. Anta nya utmaningar
2. Påminn dig om allt
du tidigare lyckats med
3 . Börja med det du kan
och öka svårighetsgraden
4. Vänta inte på
inspiration
5. Hitta fördelar


Tio grundprinciper för
mental styrka

- Rätt attityd är viktigare än rätt resurser
- Omöjligt är inte ett faktum - det är en åsikt
- Det finns inga misslyckanden - bara feedback
- Ingen kan göra mig svag, ledsen eller
irriterad utan min egen tillåtelse
- Hellre försöka och göra misstag än att
inte våga alls
- Varje dag ovan jord är en bra dag
- Höga mål ger energi och kraft i nuet
- Vad som än händer i framtiden så kommer
jag att klara av det
- Jag kan skapa och påverka min egen framtid
- Jag litar på mig själv och gör mitt bästa
utifrån de resurser jag har tillgängliga

Känner att jag oftast fastnar i mitt "gamla" tänk. Behöver inspiration och detta blev kuren för dagen.

Fick även inspiration från min mini bror idag då han pratade om sitt WOW spel. Hur allt är uppbyggt och hur de i lag organiserar för att döda bossar. De kan sitta ca 10 personer med hörlurar från olika delar av Sverige (ibland från resten av världen )  och försöka döda en boss i 20 min.
20 MINUTER sitter de och övar på ledarskap. Det var bara en boss och mini bror har spelat länge. Jag har hört att de som spelar WOW eller något liknande är/blir duktiga chefer och det tror jag på. Organisera, jobba för att få saker, hantera oväntade händelser m.m. Det är ju något som vi sitter och lär oss hur vi gör. Kanske ska börja spela WOW för att öva??

Mer inspiration?? Denna sommar får vi njuta av Kroatien igen resan är bokad och klar, säger bara en sak



WOW ;0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0