Har äntligen plockat mina jordgubbar

Fast det regnar och blåser åkte jag, Linnea, Elin och Saga ut till Ulva Kvarn och plockade jordgubbar. Jag vet kanske lite galet men va f**an. På med regnkläder och gummisövlar och börja plocka. Fick ihop nästan 3,5 kg jordgubbar och de kommer jag äta under vintern med gott samvete :0) Familjen Edstam fick ihop betydligt mer, å andra sidan var de 3, nästan 7,5 kg. Passade på att köpa god saft oxå, fläder, körsbär och jordgubb.

Lite blöt och ont i ryggen efter plockadet

Saga kämpade på

Linnea på fältet..


Efter jordgubbsplockadet var det dags för fika i regnet. Riktigt mysigt, dock började vi bli kalla så vi åkte ganska fort.

 

Det var väldigt mysigt här, kanske ännu mysigare när det är sol

 


Söta kusiner ♥


Väl hemma väntade rensning av jordbubbar, vilket inte är lika kul.

Delade mina jordgubbar i 4 delar, allt för att det ska vara lätt att tina när jag väl behöver mina ädelstenar ;0)

Efter rensingen av alla dessa jordgubbar var det dags för mat och som i vanlig ordning hemma hos Edstam Sallander får man fika efter maten. Denna gång fick jag göra fikat själv... chocklate chip cookies. Jag, Linnea, Elin och Saga plöjde sedan 2 filmer och drack te och kakor ;0) Får träna lite extra idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0