Morgontimmarna

Så skönt att vi får tag på nätet här. Sitter på balkongen och tittar ut över havet. Klockan är lite över 8 på morgoen och det är alldeles tyst. Fåglarna kvittrar, hör båtarna åka förbi och några som är ute och springer. Alexander sover fortfarande, smet ut och lät honom sova kvar.
Tänk att få leva så här hela tiden?? Visst älskar jag sverige under sommaren men när vi kommer hit känns det som allt stannar. Kanske det har med att göra att Alexander verkligen släpper sitt jobb och de respekterar hans semester tid och ringer inte till honom. Igår talade han om att ingen hade ringt på 3 dagar, helt otroligt med tanke på att de ringer 100 gånger om dagen och då överdriver jag inte. För att vi ska kunna få någon semester alls måste vi åka bort så här. Tråkigt men sant. När man driver 2 st företag + jobbar heltid på ett annat företag kanske man får stå ut med det? Jag vet inte men ibland tycker jag man kan respektera att någon har semester och vill vila.

Skönt har vi och igår kväll efter film och god mat hemma gick vi ner till stan och tog oss en glass på torget. Finns inget bättre än denna glass :0) Den måste ätas varje dag och det går inte att slarva :0) För er som har varit här förstår, eller vad säger ni familjen Edstam o Andersson???

Varje morgon har jag o Alexander varit ute och gått, fick skavsår igår så nu är det slut på det... tills jag hittar ett bra plåster såklart. Det är så skönt att gå på mogonen, lagom varmt och inte så mycket folk ute och det är skönt att få röra på fläsket ;0)

 

Nu ska jag kila ner till affären och köpa nybakat bröd och fixa frukosten. Sedan blir det sola och läsa bok hela dagen lång :0)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0