Ord





Började läsa Fredrik Lindströms bok "Världens dåligaste språk" imorse. För ett tag sedan fick jag feedback på att jag säger lixom väldigt ofta. Har sedan dess tänkt på det ordet och vad det har för betydelse för just mig. Innan jag fick feedbacken har jag inte tänkt på hur jag pratar. Nu har jag börjat fundera på hur jag formulerar mig och vad jag säger. 
Hur vill jag framställa mig genom mitt språk? Sedan jag läste Henrik Fexeus bok "Konsten att läsa tankar" har jag börjat fundera på mitt kroppsspråk. Nästa steg; börja fundera på hur jag pratar för att kunna utvecklas till max. 

Idag var det så vackert väder så jag ville ut. Packade på mig massa varma kläder och gick en runda på landet..... såå skönt och avkopplande. Får så mycket inspiration och nya tankar.



Jag funderade på igår vad vi ska göra för att minska sitta framför datorn och tv:n. Kom på en sak; fast det är mörkt ute på kvällarna ( här på landet är det svart som natten ) ska vi ta med oss ficklampor. Varför sitta inne när vi kan gå ut. Har man några problem; LÖS DE och jobba dig runt problemet. Inga hinder är för stora!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0