Utvecklingssamtal


Idag har var haft föreläsning om utvecklingssamtal. Min första tanke - Hur bra som helst! De företag jag har varit på är detta inte något som prioriteras. Synd! När jag var chef ville jag ha utveckligssamtal men jag gjorde inte det. Det går att disskutera varför jag inte gjorde det och jag ville göra det, det blev inte av för att vara ärlig. Något som jag ångrar idag men det är en helt annan historia. Det jag vill lyfta är - Hur ofta har företagen utvecklingssamtal? och utvärderas/ följs samtalen upp? - Vilka ska få gå på utvecklingssamtalen? ( jag tänker de som är sjukskrivna, mammalediga eller de som jobbar deltid? ) 
Varför har inte fler företag detta? För vad jag förstår är det inte allt för vanligt och om det är vanligt är det samma frågor varje år. Varför koncentrerar sig företagen på att få in så mycket stålar som möjligt i företaget när de borde få in dubbelt så mycket pengar om de började se individerna som driver hela företaget? 
Fokus på medarbetarna och hur de mår i stället!!! Se på google... behöver jag säga mer? Vi befinner oss på 2000-talet och vi har fortfarande inte fattat det. Varför är det så svårt att inse hur mycket medarbetarna gör? Varför lägger vi inte vårat fokus på medarbetarna????
Jag tar med mig detta som vi har lärt oss idag och mitt fokus kommer att ligga på utvecklingsamtalen när jag blir chef.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0