Långhundra Medeltida marknad



I lördags morse var jag på möte med Bosse och Anders ang medeltida markanden i Långhundra detta år. Jag har tagit på mig rollen som projektledare / marknadsgeneral. Bosse har tidigare varit projektledare i 5 år och tycker att han har gjort sitt. Detta är en utmaning som heter duga och jag börjar bli nervös redan nu. Vi pratade i 2 timmar om hur allt ligger till så jag får en bra bild över hur allt fungerar. Det kommer bli massa hårt jobb och lika mycket svett men jag känner mig redo. På onsdag är det möte klockan 19.00 då jag kommer bli presenterad för alla. Mitt första möte som jag är anvsvarig för är om 1 månad. Så jag hinner sätta mig in i arbetsuppgifterna. Bosse kommer vara mitt stöd/ mentor och det känns skönt då han sa att han stöttar mig till 100%. Det kommer vara ca 100 personer att hålla reda på under själva dagen D, som vi säger på Idékraft; Planera 80 genomför 20.

Frågade mycket om hur de brukar göra med dokumentation och kvalitésäkring och det var som jag anade, klent på den fronten. Nu ska jag försöka att vända båten och få alla att börja dokumentera deras arbete. Det var som Andres sa; - Jag har all info i mitt huvud och om jag "trillar av pinn" så är det ingen som vet hur jag gjorde. Det är så sant, dokumentation är viktig. Nu fick jag reda på att det är många i gruppen som inte dokumenterar och som inte heller vill det, så jag måste vara listig och fundera ut något smart. Jag vill inte att det ska vara jobbigt utan så enkelt som möjligt. Det finns olika ansvarsområden för varje sak som händer under dagen och jag tänkte att varje områdesansvarig tillsammans med sina medarbetare ska göra varsin pärm med bilder, telefonnummer till viktiga personer, funderingar, åtgärdsplaner på de saker som kan gå åt pipan osv. Kan vara bra att ha allt samlat så vem som helst kan ta över om någon blir sjuk.

Det som är skönt att komma in som projektledare över ett sådant projekt är att alla i gruppen kan detta. De har varit med så många gånger att allt går på rutin. Jag behöver inte kunna så mycket bara se till att allt fungerar. På själva dagen D kommer jag och Bosse att gå runt och bara njuta.

Boka in nationaldagen i år och kom till Långhundra för årets bästa marknad :0)
Gå in på våran hemsida för att kolla på marknaden; http://www.langhundra.nu/marknad10/index.html

Nu ska jag börja förbereda inför mötet på onsdag men först massa god mat med min kära Alexander ♥


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gud vad kul!

Medeltid marknaden är verkligen en höjdpunkt under året. Älskar det!

Jag ska sjunga med kören (Knivsta Kammarkör) i kyrkan, gå i processionen o sedan sjunga på nationaldagsfirandet. Du får gärna lyssna ngn gång, vore kul. ^^,

Ska du klä ut dig?

Kram Lollo (Linnea kompis, u know)

2010-03-24 @ 14:00:45
URL: http://unclekaskelot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0