Chef=äta ute

När Alexander var chef på sitt förra jobb ville han inte ha med sig matlåda till jobbet. Jag tyckte det var ganska skönt då jag slapp att fixa en extra till honom. Anledningen till varför han inte ville ha matlåda var - Jag som chef kan inte sitta och äta matlåda på jobbet, det blir ju lite konstigt.
Idag slog det mig att många som jag känner som är högt uppsatta sällan eller kanske aldrig har med sig lunch till jobbet Det som jag har tänkt på är att chefer oftast äter lunch med en kund och förenar nytta med nöje. Den där extra timmen mitt på dagen används som lunchmöte. Jag tänker då, när ska cheferna sitta med oss dödliga människor och äta?

Förväntas det av dig när du blir chef på ett företag att du ska äta ute? Om det är så att jag har möte med en kund, betalat jobbet då för det eller förväntas det av mig som chef att betala maten själv? Skulle det vara så farligt att äta med resten av personalen då och då eller blir det konstigt?
Tänk vad man skulle tröttna på ute mat. Det och för just budgeten är anledningen till varför jag har med mig matlåda. Ingen god mat ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0