Turist i min egna stad, fungerar det???

Turist i min egna stad? Japp!!! Idag åkte vi till Ulva Kvarn för att fika och gå runt i de mysiga butikerna. Hittade 2 st glas lyktor för 225:- helt otroligt vackra. Ni får se bilder senare när jag har fixat klart allt.

Alexander hittade massa roliga saker....

 

och

 

 

Jag dööör, undra om någon ens köpte dessa när de kom ut. Ha ha ha ha

 

 

Fick en likadan av min mormor och här hittar jag två, mina favoriter. Dock är de lite för dyra... men värt att titta på ialla fall.

 

 

Mysig blåbärspaj med vaniljsås gjorde dagen. Tycker att det var ok att synda .... eller??

 

 

 

 

Mina bästa ♥

 

 

Efter Ulva kvarn åkte vi in till Uppsala för besöka Botaniska trädgården, mycket fint

 

 

Stora tjejen i lilla soffan.... eller är det tvärtom??

 

 

Mini syster i stooora soffan ♥

 

 

Alla ville sitta i soffan, Alexander var lite föör snabb :0)

 

 

Mamma kollar in trädgården och tar en paus

 

Vi hade tur med vädret och avslutade Uppsala vistelsen med att äta mat på det mysiga cafét cappuccino. Mätta och belåtna åkte vi och handlade mat inför kvällen. Mamma fick en ansiktsbehandling och fotbehandling av mig innan det var dags att äta mat. Pappa har jobbat i Stockholm hela veckan och kom ut till oss ikväll för att äta mat med oss. Mysigt.

Imorgon väntar jobb i trädgården ( om jag känner min m

amma rätt ) tvätta soffklädseln, springa och fixa mat då kusinerna kommer på besök på kvällen. Nu ska jag titta klart på filmen som går på tv:n och sen blir det film mys i sängen.

Det har varit kul att vara turist i min egna stad idag och det var kul att se saker som jag inte har gjort under mina nästan 5 år i stan. Borde kanske utforska staden lite mer. Någon som har ett bra tips på något mysigt?? Är sugen på att gå till loppis butiker eller liknande.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0