Storstädning

Idag lyckades jag förbättra min spring runda med 1 minut, känns bra och jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt att vara ute och springa idag. Mamma är kvar här och det har hänt massa här hemma. Vi har lyckats tvätta alla fönster, städat ur skåpen, klippt gräsmattan, planterat en buske, möblerat om i rummen, flyttat tavlor och tvättat soffan. Puh... kanske därför jag är trött?? Det är mycket roligare att ha hjälp av någon och speciellt mamma som tycker om att inreda ser allt på ett helt annat sätt. Jag blir lätt blind och ser inte om jag behöver flytta en möbel... hemmablind heter det och jag har drabbats.

Både jag och bruno var / är lika trötta


Väldstädat och höstfint gäller det att hålla trenden igång ( alltså fixa i huset) nästa projekt är att fixa tyg till båda rummen uppe. Är riktigt nöjd med hur allt har blivit och speciellt mitt rum ( det vita ) där det har blivit riktigt mysigt. Ska försöka att få hit Alexanders säng som numera finns i Kumla så är det rummet perfekt. Eftersom vi har så många som sover över här kan det vara skönt att ha en riktig säng :0) Opperation att få hit den - PAPPA ;0)

Här kommer bilder på "nya" huset..

I köket har det hänt massor, nya bokstäver ( Tack Gassan ) nya ramar ( Tack mamma ) och mina underbara ljuslyktor

 

I sovrummet har jag bytt lite tavlor och numera finns det en lampa oxå ( allt för att lysa upp mina fina tavlor, som jag ännu inte fixat några bilder till )

 

 

Mitt vita rum, här har min gamla lampa fått nytt liv tillsamamns med kottar osv..

 

 

Lite omplacering av möbler i mitt fina rum, mysigt!!!

 

 

Alexander´s rum fick homestyling oxå

 

 

Dock saknas lampskärmar, väntar på att mamma ska köpa nya hem till henne så jag kan ta över hennes. Hm, bör göra en kupp på det ganska snart.

Nu ska vi äta kalopps ute på verandan och njuta av solen. Imorgon åker mamma hem till syrran och bror så då blir det väldigt lungt i Lockstaholm. Dock är detta något som bör ske varje år, att mamma kommer och fixar hemma hos oss. Så nu kallops och ett glas vin, mums säger jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0