Cheesecake

Jag har syndat denna helg och det är sant. Fredag, lördag och söndag.... vet inte vad som har hänt men så är sanningen. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina synder, eller min och min..

Detta är Pyrets recept på en underbar cheescake som INTE går att motstå

200 gram degestivekex
150 gram smör
400 gram philadelphiaost
2 1/2 dl kesella 10%
1 dl socker
100 gram vit choklad
3 ägg
4 dl creame fraiche
1 vaniljstång
100 gram vit choklad till gratinering

Mixa kexen i mixer och häll på smält smör
Lägg massan i en form och packa hårt ( tänk på att använda en avtagbar form )
Grädda i 10 min i 180 grader
Smält vit choklad
Vispa samman philadelphia, kesella och socker, tillsätt smält choklad och ägg
Häll smeten i formen och grädda i 130 grader i 30 minuter
Låt svalna och kyl så den blir kylskåpskall
Vispa creame fraiche fluffig tillsammans med fröna från urskrapad vaniljstång
Bred över kakan
Gratinera med riven choklad

Om ni väljer att prova denna är det på eget bevåg och jag står INTE för konsekvenserna då den mest ( just nu ) anti kakor tryckte i sig 2 st bitar igår och en idag. Det går inte att beskriva men j***lar vad god den är.

Nu ska jag titta på Alice i underlandet och mysa framför tv;n.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0