Påskägg

Denna vecka har gått så snabbt, tyckte just det var måndag. Tycker jag har hunnit med ganska mycket; Träning nästan varje dag, ridtur med kusin Linnea, varit i Stockholm och ätit mat med bror och pappa, åkt till Stockholm för att hälsa på Maria + arbetat med marknaden och jag har hunnit skriva in massa anteckningar från lektionerna. Veckan är inte slut, tänkte åka hem till Kumla där påskäggs letande väntar.

Vi har en galen familj och kanske många gånger väldigt barnslig, men varje år vid påsk gömmer vår pappa 4 ägg. Ett ägg till varje person, varje person får varsin lapp att börja med. Varje lapp är en ledtråd till nästa lapp osv. tills man hittar ägget som är proppat med godis. Varje år är det en tävlig mellan barnen och jag kan säga att de skriks mellan rummen då vi hela tiden checkar av hur alla ligger till. Jag som är väldigt tävlingsinriktad har svårt att förlora ( vilket jag gör ibland ) och jag blir helt uppe i varv. Detta är det bästa med påsken och om pappa inte pallar att göra detta vet jag att hela familjen Andersson, Edstam kommer gråta.

Detta år befinner sig vår syster i Indien och mini bror drog till Skellefteå så det är bror och jag som får kriga om 1:a platsen. Inte lika kul men det kommer bli en mach som heter duga!!!!



Så för er som inte får leta påskägg hoppas jag att ni får en underbar påsk ändå med massa godis, mat och att ni alla hinner se era nära och kära. Snart ska jag iväg på träning med morbror, moster och grannen :0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0