Sommardäck, tussilago och fogning

Igår var det en bra dag... eller den började bra. Slutade inte riktigt som jag hade planerat. Vaknade efter 8 och åt en underbar frukost. Städade efter gårdagen då bror, pappa, kusinerna var här. Massa disk efter alla.... men mysigt var det så det gör inget ;0) Jag och Alexander bytte däck på min bil och hon blev sååå fin. Tog bort grillen fram ( jag har under vintern sparkat sönder den... massa is och en envis Johanna ) Bilen blev super cool med den nya grillen. Funderar på varför vi inte har satt dit den tidigare.



Pärlan blir fin

När Alexander tvättade bilen fixade jag i trädgården ( eller gick mest runt och kollade lite ) Hittade tussilago och insåg att mina plantor som jag tog från moster Pyret förra året har börjat komma upp. Häftigt med tanke på att jag bara lämnade de i höstas utan att göra något o så kommer de tillbaka i år. Det är så det ska vara.





Fina blommor och jordgubbar wiieee

Efter däckbyte, biltvätt, rensning i trädgården var det dags att åka och storhandla. Vi hade knappt något bröd hemma så det var dags. Åkte till Willy´s i Märsta och handlade massa mat. Kändes skönt att fylla kylen och frysen på massa mat. Eftersom Moa hade varit hos oss i lördags var det dags att foga.



Innan och ja vet inte om det är 15:e eller 50:e rengöringen

Det är första gången jag gör det och jag kan säga att det tog tid. Vi klockan 21 gav jag upp och Alexander (som inte mådde så bra igår) fick ta över, inte allt för glad. Vi hade svart fog och det är inte att rekomendera då det var svart i hela huset. Fick göra rent ca 100 gånger kändes det som. Mina naglar och händer är fortfarande svarta och jag vet inte när det försvinner. Fint blev det och jag är nöjd att det är fixat. Nu ska lister och dörren upp så är hallen klar.( Ni får se bilder när det är klart )Check på den!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0