Lördag=sweet


Är just nu hemma hos mor och far i Kumla och igår hade vi en underbar dag. Den började med en springtur i Vialundspåret 2,5 km och efter en god frukost tog vi oss till Gustavsvik för att gå på relaxen. Där bubblade vi, solade, fick massage, åkte rutchsbana och bastade. En skön start på dagen kan jag intyga.

Därefter var det dags att åka till Alexanders farmor som bor i Pålsboda för påskmat ( typ 3 rätters middag )


Proppmätta åkte vi sedan hem till mamma och pappa för att börja laga mat ( pust ) inför vår påskmat... jag kan säga att jag var mätt till klockan 12 på natten. Vi åt massa god mat och drack vin och snapps.

 

 


Nu var det dags för påskäggsletandet; Alla 3 fick varsin lapp med en ledtråd, spelet var igång och alla sprang åt olika håll. För mig gick det bra jag kände mig stark ;0) och det gav resultat då jag hittade ÄGGET först!!!!!! JAAAA, jag vann detta år och det var en skön seger. Alexander kom på 2:a plats och Nils kom sist. Helt förstörd av sista platsen. Vi fick hjälpa honom att hitta ägget, pappa är väldigt lurig och det tog faktiskt tid innan vi hittade det. Men vilken kick man får av att springa runt och leta efter ägget, oj oj oj....

Denna gång har vi lovat varandra att inte sitta framför datorn så mycket så efter maten blev det spel. Hittade ett gammalt spel från förr, Boggle.

 


Alla får varsin lapp o penna, man har 3 minuter på sig att komma på så många ord man kan. Har någon samma ord som dig får man stryka det ordet. Om ingen har ditt ord så får man poäng. Den som har flest poäng vinner, och när jag menar vinner i vår familj, skriks det!!!

Efter spelet fick vi se en film som Nils ( min bror ) hade med sig ; Fantasiska räven. En animerad film som handlar om en räv som gör uppror mot 3 st stora bönder. En väldigt ovanlig film men så otroligt bra. Rekomenderar den starkt. När resten av familjen gick för att sova satt jag och bror uppe för att kolla på Hancock... vid 01 pallade jag inte mer och somande.


Summa av kardemumma var; EN UNDERBAR PÅSKAFTON!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0