Ridtur med kusiner


Idag vaknade jag vid 10, gick upp och drack lite te samtidigt som jag började måla. Jag och Alexander har ett antal påbörjade projekt i vårat hus. De flesta är mina projekt som är halft avklade ( undra varför det är just mina? ;0)  ) Så imorse tänkte jag att jag skulle måla klart vissa saker, ni vet saker som gnager mer eller mindre varje dag när man ser de.  Tex, jag har behövt målat trappan vit i ca 4 månader och varje gång jag går förbi trappan så blir jag sur och tänker - Ja just det det behöver jag fixa. Sedan lägger jag det åt sidan och glömmer det för den dagen. Nästa dag är det samma visa. Så nu tänkte jag - Johanna skärpning! Det är att rekomenderas då jag gjorde det tillslut :0) . Imorgon tänkte jag åka och handla inredningsprylar till yttligare saker som jag behöver göra klart. Får se hur det slutar. ( Brukar vara duktig på att riva saker och när det kommer till saker som måste sättas upp har jag tröttnat. )

Ja ja, det var inte det jag tänkte blogga om idag men va f**n ;0) Det jag tänkte berätta om är nämligen min underbara dag på hästryggen. Vid 12 åkte jag till kusinerna för att kasta mig upp på hästryggen och ta ett varv i skogen. Det är så vackert ute att det är ett måste. Jag brukar bli förkyld när jag är med hästarna ( allergisk ) denna gång gick det bra. Jag travade, galloperade och hoppade. Jag är riktigt stolt även fast hoppet och galoppen inte kanske var så kontrolerad. Kusin Linnea var bakom mig när vi hoppade och hon skrattade så mycket att hon själv höll på att trilla av. Jag själv skrek och skrattade hela tiden. Jag var inte redo att galoppera efter hoppet men det var tydligen Sabino som säkert tyckte det var hur kul som helst. Under ridturen tänkte jag på hur bra vi har det ute på landet. Tänk att få vakna varje morgon och kliva utanför dörren och se allt detta underbara. Desutom få rida ute i skogen, jag behöver inte säga mer. Tack kusiner för en mysig dag :0) Massa kärlek till er. Tur att ni finns så nära :0) Mobilen var hemma så jag har inga bilder på ridturen så ni får nöja er med bilden av en skrattande, tjock ( hade massa kläder ) skrikande, flygande Johanna i tok galopp :0) det ni.....


Kommentarer
Postat av: Linnea

HAHHAH! Jaaa galet kul! :D Tack själv söt, jättekul att rida med dig. Du uppskattar verkligen det (något erhmm, andra, lätt försummar & inte vill/orkar), så det gör mig mer peppp. Vintern är bäst! Vi måste tolka :D Och jättemys att rida dag också med Lisa & du, tack för hjälpen efter :)

Vänta bara till vi nattbadar i sommar ;) <3

2009-12-31 @ 01:55:53
URL: http://maaagiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0