Mys dag

Igår tog jag Linnea och Lisa en ridtur på hästryggen. Helt underbart. Jag fick Oscar och han var jätte duktig. Han är mycket snabbare än Sabino som jag alltid rider på. Det var hur kul som helst. Travade massa så jag blev helt slut. Det tar att rida säger jag bara. Linnea var tvungen att dra så jag och Lisa fixade hästarna efteråt. Vilket jobb. Alla tre hästarna hade is på hovarna så vi fick hacka bort isen vilket tog ett tag. Svetten bara rann om mig. De blev fina ialla fall och vi tog de till hagen. Det är sällan jag tänker vilket jobb det är att ha hästar. Rida är bara 30 % av jobbet.




Jag



Lisa på Sabino ( han går så sakta att vi fick vänta in honom flera gånger) Han är gammal och lite slö ;0)



Linnea tog den största hästen och red barbacka. Duktiga kusin :0)

Jag hade 1: Inte kommit upp 2: tappat balansen och trillat av innan vi ens hade börjat skritta 3: Fått kramp i innerlåren då jag hade fått spänna låren för att ens kunna sitta kvar. Å andra sidan har Linnea ridit ett x antal år och just nu tränar / tävlar hon i voltige. ( När hästarna galoperar gör hon konster på hästryggen ) Ja jag behöver inte säga mer ;0) Tack kusin för en supermysig dag. Det kommer flera dagar ♥

Efter ridturen lagade jag o Lisa massa god mat, satte oss vid tv:n och somnade. Helt slut båda två. Mysigt. Hela dagen var så mysig o skön. Vi åt på konstiga tider, sista måltiden åt vi kl 21.30 :0) hade högläsning ( ha ha ha) fikade, såg på film, åt godis och pratade massa. Underbart. Det slutade med att Lisa sov kvar hos oss för att slippa åka hem så sent.  Imorse åt vi frukost och hade tända ljus och hade det så mysigt. Tack Lisa för en underbar dag det måste vi göra igen ♥. Ska prata med Linnea om en ridskola ;0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0