Möten mellan människor


Varje dag möter man nya människor och får insiration från alla håll. Jag är så glad att jag började studera på Idékraft. Först tänkte jag att nu gäller det att konkurera, vi alla 34 ska ju bli projektledare och hur ska det gå när alla ska söka jobb. Nu 1 år senare tänker jag inte alls så. Varje gång någon i mitt team berättar vad han / hon ska göra blir jag inspirerad och plockar de godbitar som jag vill ha. Det handlar inte om konkurrans utan om möten mellan människor och hur vi kan hjälpa varandra att gå vidare i livet. 

Det finns massa saker som jag vet att jag behöver öva på. Som tex; avsluta saker, bli bättre på att hantera konfliker. Varje dag jobbar jag med dessa saker och varje gång jag får feedback av alla underbara så närmar jag mig målet. Tänk vad viktigt det är att vi alla är så olika. Saker som jag tycker är lätt kan jag hjälpa andra med. 
Vi behöver varandra och det är viktigt att inte konkurera med varandra. 

För varje dag som går lär jag mig nya saker och tar med mig det som betyder mest för just mig.  

Under denna tid har jag haft turen att möta så många människor som jag inte hade gjort om jag var kvar på Gina Tricot. Då var jag nöjd, nu vill jag bara ha mer och ser på mitt liv på ett helt annat sätt. Ibland tänker jag tillbaka på den tiden som jag hade inom handels. Jag ångrar inget för jag hade inte varit den person som jag är idag. Det jag tänker på är; om jag hade gjort något annat än jobbat inom handels, varit ute och rest, hade mitt liv varit annorlunda då? Kanske, kanske inte.

Jag har alltid strävat att bli butikschef så länge jag kan minnas. När jag fick mitt första erbjudande att bli butikschef tackade jag nej. Varför? Det känndes inte bra just då. Efter någon månad ångrade jag mig och tänkte; attans jag skulle inte ha sagt nej. Jag insåg efter ett tag att jag hade tackat nej för en orsak. Jag ville inte ha jobbet punk slut. Jag kan undra varför jag gör si och så, varför jag fattar de beslut som jag gör osv. Jag har insett att det finns orsaker till varför jag gör vissa saker och just då i den stunden gör jag något som är bäst för mig själv.

Så stå för de saker jag gör, det finns en anledning varför!


Oavsett vad som händer i mitt liv finns Alexander där varje dag och stöttar mig till max. Vad vore mitt liv utan honom. Tack för att du finns min finaste ängel...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0