Julstress






Nu har jag handlat alla mina julklappar. Åkte till Gränby för att slippa parkera i stan. Kände mig som en bonde / kärring men va fan. Jag har inte tid att springa i stan. Skulle ha tagit dubbelt så lång tid så det fick bli Gränby. Hittade massa fint och fick hålla mig från att köpa saker till mig själv. Jag trodde jag var ute i god tid för att slippa massa människor men icke. Klockan 10.30 var det massa människor i gränby och jag fick slå mig fram. Tänker bara på hur det kommer bli senare på dagen. Hua.

Tänk vad alla stressar över jul allt ska vara perfekt. Det ska vara gran, klappar, mat, godis, kakor osv. Det handlar om några dagar på året då folk blir så hysteriska att jag blir nervös. Jag tillhör nog dessa människor och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Det ska vara mycket paket, massa mat, mycket godis, stor gran osv. För att vi har blivit bortskämmda att det alltid är så. Nu runt jul är det många organisationer som vill att man ska skänka pengar till behövande. Jag kan inte låta bli att bli ledsen över att det finns så många människor i världen som inte får det jag får varje jul. Närhet och kärlek av de personer som betyder mest för mig. Tänk vad bra jag har det. Eget hus, 2 bilar, sambo, katter, reser lite då och då, pluggar, har familj. Jag tycker så synd om alla människor i världen, jag vill hjälpa alla och det kan jag inte. Visst skänker jag 1:- eller mer när de frågar om runda upp i butikerna men det måste finnas något bättre jag kan göra.
 
När jag och Alexander var i Gambia för några år sedan träffade vi 2 tjejer som var i våran ålder. De hade packat med sig massa kläder och godis och åkte runt i byar och skänkte godis och kläder till massa barn. Deras berättelser om hur glada dessa barn blev för en klubba gjorde att jag i alla fall kände mig dum då jag spenderade hela veckan med att steka i solen. När vi har varit i Thailand och besökt Bangkok har jag så ont i magen då jag ser alla dessa barn / mammor som sitter på gatorna och tigger pengar.

När jag tänker på alla dessa människor i världen skulle jag lätt kunna strunta i julklapparna och bara få umgås med min familj och njuta av all tid som vi har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0