Julpyssel och funderingar


Vaknade kl 08.00 i morse och insåg att jag var själv i sängen. Alexander var redan vaken och satt i vardagsrummet och jobbade. Skönt att vakna tidigt för då känns dagen så otroligt mycket längre. Nu är snart klockan 11 och jag har redan läst några kapitell av Andreas Carlssons bok, plockat fram ljusslingorna och satt upp de på alla buskar utomhus, plockat fram några julsaker och städat. Så skönt det är att vakna tidigt.

Snart är det jul och jag har inte börjat med mina julklappar ännu. Som tur är ska jag bara handla till min syster och lillebror och självklart Alexander. Detta år har familjen Andersson, Edstam bestämt att vi ska handla för 500:- till en person i familjen. Eftersom vi är 6 personer i familjen blir detta så mycket billigare och lättare. Varje person har fått en person att köpa paket till och jag ska köpa julkpallar till min syster. ( Jonas får paket från alla då han är minst och det känns orättvist att han ska få så få presenter) Mycket tråkigare då jag älskar att ge / få paket, lättare då jag pluggar detta år och inte har så mycket stålar över. Nu är det bara snön som fattas.




Fick låna Andreas Carlssons bok av Lisa och började läsa den igår. Har läst några kapitell och redan nu så har jag fått så många funderingar. Som ni vet funderar jag på företag, allt är inte klart ännu i mitt huvud. Kommer ägna mitt jullov till att forma företaget och just nu försöker jag läsa så mycket motivations böcker som möjligt. Andreas Carlssons bok är så annorlunda från hur jag har tänkt.

Jag är och kommer alltid att vara en person som tänker på att alla i min närhet ska må bra och där jag själv kommer i 2:a hand. Andreas skriver om hur han hela livet har fokuserat på sig själv. För att lyckas har han fokuserat på sig själv något som jag behöver öva på.

Fokusera på möjligheterna och inte problemen!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0