saknad


 Tyckte jag nyss vakande och nu är det snart dags att sova. Fick underbara julklappar av både min syster, Alexander, Alexanders familj och farmor. TACK!  Vi har ätit så god mat hela dagen och jag är fortfarande är mätt. Fick nya Henrik Fexeus boken " När du gör som jag vill " av min syster. Ska bli så spännade att börja läsa den. Är inte klar med hans första bok " Konsten att läsa tankar " jag var tvungen att pausa enligt föreskrifter av författaren. Nu känner jag att det var ett bra drag. Mycket information och många nya tankar så en paus var perfekt. Den senaste tiden har jag mer eller mindre läst nya böcker varje vecka. För det är så många som jag vill läsa, samtidigt som det kan bli många nya intryck. Jag är en person som behöver tänka och fundera ganska lång tid efter en bok. Vissa saker kommer på plats mycket senare. Varför? Jag vet inte det har alltid varit så och jag kommer att fortsätta med det.
  
Idag var vi  och hälsade på mormor och morfar vid graven. ( Vi åker alltid dit på julafton ) Känns konstigt att de inte finns hos oss längre. Morfar gick bort - 97 och jag kommer ihåg den dagen han gick bort som det vore idag. Det är ju naturligt, han var gammal och hade levt ett underbart liv. Ändå vill jag så gärna att både han och mormor skulle få vara med oss och uppleva allt roligt i våra liv.



Bror har köpt Nitendo Wii och här provar Alexander spelet för första gången. Jag provade tennis, bowling och boxning. Var helt slut när jag var klar. Jobbigt att spela tv-spel ;0) 



Varje år åker vi tlll våra kusiner innan Kalle Anka, en tradition som är mycket mysigt. Denna bakelse är något som ingår i traditionen och smakar något så himmelskt att jag inte kan beskriva det med ord. Gott säger jag bara!




Lite nervösa, lite mätta efter maten och otroligt taggade ( eller inte ) Detta är minuterna innan tomten knackar på dörren. Jag säger bara en sak. Spänning!

Tomten var från småland och var väldigt trött och hade svårt att andas ( tomte masken är från 80 - talet ) den borde bytas ut. Pappa var ute och köpte tidningen och missade tomten. Han fick paket och var glad ändå ;0) . Om någon skulle se vad Andersson / Edstam familjen håller på med skulle de vrida sig av skratt. Där sitter vi på plädar på golvet som små barn och blir helt hysteriska när det kackar på dörren och tomten kommer in. Kan vi bli för stora för tomten? Kanske det, just nu är det inte läge att ta upp den frågan. Det skulle bli krig hemma om någon yttrade sig om att ta bort tomten. Tomten är en tradition och han ska alltid komma till Lövstagatan 9 för där bor det massa snälla barn / vuxna.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0