Pepparkaksbyggande och grillning vid sjön

 


Idag har det snöat så mycket i Långhundra så vi knappt kommer ut från huset. Vi lyckades i alla fall komma till affären där vi köpte massa god mat. Det gäller att ha lite på lager ;0) Idag har jag gjort mitt första pepparkakshus. Efter några timmar är det klart och denna gång har jag ingen syster i närheten. När vi var små gjorde mamma nämligen ett pepparkakshus och när vi skulle äta upp det fattades det en bit på taket. Någon ( våran syster ) hade bitit av delar av taken och ätit i smyg. Ha ha ha. Hon är en riktig höna! Älskar dig syster.



Se så fint det blev!



Såg lite tråkigt ut innan glasyren och pärlorna kom på!



Rekomenderas, en man som hjälper dig att hålla ihop pepparkakshuset innan limmet har satt sig. Vill du hyra honom kostar han 500:- / timme och gör ett otroligt bra jobb ;0) ( Alltså hjälper dig med pepparkakshuset ) ha ha ha

Blev hämtade i dag av våra kära grannar med 2 fyrhjulingar. På med varma kläder, kokade te / kaffe, plockade fram korvar och tog med fika. Sedan bar det av till sjön för korvgrillning. Jag åkte med Irene dit och kunde njuta av färden till sjön. Alexander åkte med Pettsson och då får man det hett om öronen. När Alexander klev av såg han helt vimmelkantig ut. Pettsson vet hur man kör 4hjuling :0)



Massa god korv och cider vid brasan. Kan inte bli bättre.



Här var jag hel efter färden. När vi skulle hem fick jag åka med Pettsson och jag kan säga att det var länge sedan jag skrek/skrattade så mycket som då. Det var som att åka rally. Snön yrde och jag trodde att vi skulle dö. Pettsson skrattade och körde ännu fortare. Galna men otroligt roliga grannar vi har.

Det här är landet och jag njuter varje gång jag får komma ut i naturen. Vi har så tur som bor här.


Kommentarer
Postat av: Chris

men hur fint är det inte hos er!!!!!!!!!



sjukt bra jobbat med huset, jag tror det är DIG man vill hyra inte Alex :)



Mysigt med korvgrillning, här i norr har det också bara snöat hela dagen, underbart!!

Njut av vackra vinterdagar, tänk att man vaknar i ett vykort :)

Puss finaste du!!

2009-12-20 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0